Popis projektu

Individualizace a evaluace – cesta ke klíčovým kompetencím

OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání

Název oblasti podpory: Zvyšování kvality ve vzdělávání

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.01/02.0048

Doba trvání projektu: leden 2010 – červen 2012

Celkové způsobilé náklady projektu: 4,897.998,53 Kč


Popis projektu:

Vytvořili jsme projekt, který vychází z předpokladu, že v době, kdy budou dnešní žáci dospělí, budou existovat naprosto nová povolání, která dnes neznáme. Vývoj společnosti i techniky je tak rychlý, že jiné budou také potřebné znalosti lidí.

Projekt je cestou, jak vědomosti, které zestárnou dřív, než žáci absolvují ZŠ, nahradit za schopnosti žít ve světě, do kterého vstupují, jak získat životní dovednosti a vztah k celoživotnímu učení.

Projekt má získávat žáka změnou stavby vyučovací hodiny, pestrostí výuky, projekty propojujícími školu s životem regionu, sebehodnocením a plánováním si práce k celoživotnímu vzdělávání. Současná výuka mnoha českých škol je tvořivá, hravá, činnostní se spoustou pomůcek především na 1. stupni. Výuka na 2. stupni příliš nemotivuje žáka k aktivitě. Stále převládá mezi metodami výklad učitele, při kterém jsou žáci pasivní. Do výuky je třeba více prosadit metody, kdy žáci sami dávají do souvislostí informace, které si našli, vyvozují, srovnávají, přemýšlí, používají velké množství pomůcek. Poznatky z takové výuky zůstávají v paměti žáků mnohem delší dobu. Při pochopení smyslu a souvislostí učiva totiž zůstávají v mozku velmi příjemné pocity způsobené endorfiny. Taková výuka potřebuje kromě učebnic techniku, internet do tříd, encyklopedie, hodně pomůcek a také učitele vzdělané ve vedení takové výuky. Protože v našem regionu chybělo setkávání učitelů a výměna dobrých zkušeností, byla i tato aktivita do projektu zařazena.

Další podmínkou toho, aby v mozku žáka vznikaly nové spoje a tím docházelo k učení, je bezpečné prostředí, pohoda, znalost toho, co a kdy se po mně bude chtít a poskytnutí zpětné vazby v průběhu učení se. Pod stresem si sice žák dokáže vybavit již naučené, ale nové věci se nenaučí, protože mozek při ohrožení přepíná z mozkové kůry na svoje nižší části.A v zájmu rodičů i žáků je, aby se žák učil nové věci co nejvíce ve škole, ne doma. Tedy v klidném a bezpečném prostředí. Cílem projektu je tedy i péče o kvalitní vzájemné vztahy mezi všemi, koho se vzdělávání týká.

V celé EU se rovněž mění pohled na hodnocení žáků. Zatímco hodnocení známkou je vhodné až po probrání většího úseku učiva, musí učitel v každé hodině poskytnout žákovi zpětnou vazbu o tom, jak si ve výuce vede, co, jak procvičit. Žák si tak vytváří ucelený obraz o svých výsledcích a důležité je, že si vede záznamy o svém sebehodnocení. Zamyšlení se nad sebou je důležitý předpoklad pro lepší výsledky a motivuje žáka rozhodně víc než špatná známka. Smysl sebehodnocení musíme vysvětlovat i rodičům, protože ho ve škole nezažili. Ale je to opravdu pedagogy i psychology dokázaný způsob výuky k odpovědnosti žáka a také celoevropský trend.

Cíle projektu:

Modernizovat jak školu, tak i výuku

Vytvořit pomůcky pro účinnou výuku

Naučit učitele organizovat výuku tak, aby byli žáci vedeni k aktivitě

Podpořit setkávání podobně laděných škol

Výstupy projektu

Výstupy projektu budou nejenom pomůcky, ale i výuka, která podporuje aktivitu žáka a snaží se o žákův maximální rozvoj v souvislosti s jeho nadáním nebo naopak poruchou učení atd.

Vzniknou videonahrávky vyučovacích hodin, různé metodiky pro učitele, popisy výuky.

Partneři projektu

ZŠ Vladislav

ZŠ Studenec

ZŠ Koněšín

ZŠ Hartvíkovice

ZŠ Výčapy

ZŠ Trnava


Tisknout


Kalendář akcí

Květen 2020
Po Út St Čt So Ne
       
  • Státní svátek
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
1
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
2
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
3
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
4
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
5
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
6
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
7
  • Státní svátek
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
8
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
9
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
10
  • Otevření školy pro žáky 9. roč.
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
11
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
12
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
13
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
14
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
15
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
16
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
17
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
18
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
19
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
20
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
21
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
22
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
23
  • Uzavření školy z důvodu ochrany před COVID-19 (16 - 24)
24
  • Otevření školy pro žáky 1. stupně
25
26 27 28 29 30 31

« Duben 2020 Červen 2020 »

RSSRSS

Novinky

Zhodnocení studijního pobytu ve Španělsku

25. 10. 2024
 Jak viděli výměnný pobyt žáci, co doporučí svým nástupcům?

Celá novinka

Archiv novinek



Co děláme jinak než ostatní


Dále Vás může zajímat

                                              

                     

© 2024, Základní škola Náměšť nad Oslavou – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing